Rekruttering af deltagere

I skal lave en realistisk og ambitiøs plan for at rekruttere lokale børn og unge til jeres camp. FerieCamp-sekretariatet promoverer på et overordnet plan. På denne side finder du redskaber og gode råd til at komme i kontakt med det lokale netværk.

Fem gode forslag til rekruttering af deltagere

Fold alle ud

Uddeling af program ved det lokale supermarked

At uddele et printet program foran det lokale supermarked er et nemt rekrutteringsværktøj. Her vil man ofte møde mange lokale familier, bekendte og måske vil supermarkedet også dele det ud/hænge det programmet op. 

Lav kædebeskeder på flere sprog

Det kan være gavnligt at lave kædebeskeder og sende dem ud i grupper, fællesskaber mv., på kanaler, som har mange internationale brugere som fx Whatsapp.

Lav videoer, der tæller ned til FerieCamp-start

Lav sjove, kreative og skæve videoer, der tæller ned til FerieCamp start hos jer. Hav gerne for øje, at lave aktiviteter man kan prøve på netop jeres FerieCamp. 

Send en personlig invitation til FerieCampen

Kontakt børn/unge på venteliste/populære hold og forklar, at man kan afprøve netop den aktiviteter man venter på.

Involvér lokale kræfter og unge-ambassadører

Involvér lokale kræfter og hav for øje, at disse kræfter ofte har et brugbart netværk. Tænk også lokale unge ind som ambassadører og prioritér det evt. i det samlede budget.  

Kort over forebyggelsesområder og udsatte byområder  

Billede
Kort over forebyggelsesområder og udsatte byområder i København 2025
FerieCamp prioriterer at rekruttere deltagere fra ovenstående markerede områder.
Billede
Dreng stejler på bmx